2012. május 26., szombat

Falafel



Édesanya juttatta a héten az eszembe,hogy falafelt csináljak.Ma meg is alkottam ezt ettem ebédre.Finom fűszeres golyóbisok,kapros joghurtos mártogatóssal.

Csicseriborsóról röviden:



A csicseriborsó élelmi rost tartalmának köszönhetően kiválóan alkalmas a székrekedés megelőzésére, illetve kezelésére. Rendszeres fogyasztása esetén elérhetjük, hogy vér koleszterinszintünk csökkenjen, így csökkenhet a szív-, és érrendszeri megbetegedések kialakulása is.
Kutatások igazolják, hogy pektintartalma miatt csökkenti az étkezések utáni gyors vércukorszint-emelkedést, ezért a cukorbetegek számára is közkedvelt növény. Fokozott fehérjetartalmának köszönhetően gyakran fogyasztják sportolók, idősek is.
Alacsony zsír- és magas rosttartalma kedvezően hat a fogyókúrázókra.
A növény tartalmaz karotint, valamint E-vitamint is.

100 g csicseriborsó energiatartalma: 1292/314 kJ/kcal; fontosabb tápanyagai: 19,8 g fehérje, 3,4 g zsír, 48,6 g szénhidrát, 9,5 g rost.






Fél kiló főtt csicseriborsó (nagyon jó hozzá a konzerv is), 1 kis fej vöröshagyma apró kockákra vágva, 1 tojás, 1 evőkanál aprított petrezselyem, 2 gerezd fokhagyma reszelve, 1 kávéskanál őrölt koriander, 1 kávéskanál őrölt kömény, 1 kávéskanál sütőpor,  2 csapott evőkanál szezámsó, 3 kávéskanál zsemlemorzsa.
A sütéshez: étolaj.

Elkészítés: A csicseriborsót egy kis főzőlé hozzáadásával összeturmixoljuk. Hozzáadjuk a turmixgépbe rakva a  tojást, a finomra vágott vöröshagymát, az reszelt fokhagymát, az apróra vágott petrezselymet, a köményt,a tahinit (tahini helyett használhatunk két evőkanál szezámmagot és egy kiskanál sót is) és a sütõport. Egybeturmixoljuk. Ezután - már kanállal keverve - beledolgozzuk a zsemlemorzsát.
Egy sűrű, formázható masszát kell kapnunk, amit ezután fél óráig pihentetünk. (Ha a massza túl lágy lenne, kis zsemlemorzsát adhatunk még hozzá.)

A masszából vizes kézzel diónyi gömböket formázunk, melyeket bő forró olajban aranysárgára sütünk.

Recept innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése